Anyakönyv és hagyatéki ügyek
Anyakönyvi ügyek
Ügyintéző: Pojendán Tiborné
Elérhetőség: +36 (66) 889-174
+36 (66) 268-765 / mellék száma: 5
Ügyfélfogadási idő:
Hétfő: 8.00 - 12.00; 13.00 - 16.00
Kedd: 8.00 - 12.00; 13.00 - 16.00
Szerda: nincs ügyfél fogadás
( kivéve haláleset anyakönyvezése)
Csütörtök: 8.00 - 12.00; 13.00 - 16.00
Péntek: 8.00 - 13.00
Ügytípusok:
- Születés anyakönyvezése ( Doboz Nagyközség közigazgatási területén történő születés esetén)
- Haláleset anyakönyvezése ( Doboz Nagyközség közigazgatási területén történő haláleset esetén)
- Házasságkötés ( Doboz Nagyközség közigazgatási területén történő házasságkötés esetén)
- Bejegyzett élettársi kapcsolat anyakönyvezése ( Doboz Nagyközség közigazgatási területén történő élettársi kapcsolat esetén)
- Teljes hatályú apai elismerő nyilatkozat felvétele ( megszületett vagy születendő gyermek esetén)
- Okirat kiállítás ( személyes kérelem vagy ügyfél kapun érkezett kérelmek esetében)
- Névváltoztatás/ névmódosítási eljárások ( születési, házassági név módosítás/ változtatás)
- Hazai anyakönyvezési eljárás iránti kérelem felvétele ( külföldön létrejött anyakönyvi események hazai anyakönyvezése / házasságkötés, haláleset, születés/)
- Anyakönyvi hatósági bizonyítvány kiadása ( ha az anyakönyvi kivonat adattartalmától eltérő adatkör igazolását kérik az ügyfél kérelmére anyakönyvi hatósági bizonyítványt ad ki. pl: vallás)
Hagyatéki ügyek:
Ügyintéző neve: Gábor Edit
Elérhetősége: +36 (66) 889-174
+36 (66) 268-765 /mellék száma: 5
Ügyfélfogadási idő:
Hétfő: 8.00 - 12.00; 13.00 - 16.00
Kedd: 8.00 – 12.00; 13.00 – 16.00
Szerda: Ügyfélfogadás szünetel.
Csütörtök: 8.00 – 12.00; 13.00 - 16.00
Péntek: 8.00 – 13.00
Eljáró hatóság:
Polgármesteri Hivatal
5624 Doboz, Kossuth tér 3.
Illetékességi terület:
Doboz Nagyközség közigazgatási területén lakcímmel
rendelkező elhunytak ügyei
Eljárási illeték, igazgatási szolgáltatási díj:
Az eljárás költség-, és illetékmentes
Ügymenetre vonatkozó tájékoztatás, útmutató
A magyar állampolgár után belföldön maradt hagyatékot leltározni kell. A hagyaték leltározása: az örökhagyó és a hagyatéki eljárásban érdekeltek jogszabályban meghatározott adatainak, valamint a hagyatékba tartozó vagyonnak, továbbá az ezekkel kapcsolatos, jogszabályban meghatározott nyilatkozatoknak a beszerzése és rögzítése.
Az eljárás hivatalból indul. A hagyatéki leltár felvétele az elhunyt utolsó belföldi lakhelye szerint illetékes Polgármesteri Hivatalban történik. A hagyatéki leltár tartalmát képező adatok megállapítása érdekében a halott vizsgálati bizonyítványon hozzátartozóként feltüntetett személyt meghallgatjuk. A meghallgatás helyéről és idejéről értesítést bocsátunk ki, melyben tájékoztatást nyújtunk a leltárfelvételhez szükséges dokumentumok és adatok köréről. A leltárfelvételhez elegendő az idézett személynek megjelenni, nincs feltétlenül szükség valamennyi öröklésre jogosultnak a jelenlétére. Ha az elhunyt után hagyaték nem maradt, a hagyatéki leltárt nemleges tartalommal készítjük el.
A hagyatéki leltár felvételét követőn a hagyaték tárgyát képező vagyontárgyak forgalmi értékének megállapítása szükséges. Az ingatlanok értéke az ingatlan fekvése szerint illetékes jegyző által az illetékekről szóló törvény szerint kiállított adó- és értékbizonyítvány adatai alapján kerülnek feltüntetésre.
A hagyatéki eljárásról szóló törvény értelmében az adó- és értékbizonyítvány tartalmát a jegyző a hagyatéki leltár felvétele során közli az öröklésben érdekeltekkel.
Az adó – és értékbizonyítványban foglaltakkal szemben annak kézhezvételétől számított 15 napon belül a Békés Vármegyei Kormányhivatalhoz címzett, de a Dobozi Polgármesteri Hivatalhoz benyújtandó illetékkel és indoklással ellátott fellebbezéssel élhetnek.
A hagyatéki leltárt csak a fellebbezési határidő lejárta után, ha pedig az adó – és értékbizonyítvány ellen fellebbezéssel éltek, akkor a fellebbezés elbírálása után küldjük meg az illetékes közjegyzőnek.
A hagyaték átadása a közjegyző feladata és hatásköre.
Ha egy hagyatékhoz tartozó vagyontárgy a hagyatéki eljárás befejezése után kerül elő, akkor az öröklésben érdekelt személy póthagyatéki eljárást kezdeményezhet. A póthagyatéki eljárást hivatalból is megindíthatja a jegyző, ha tudomást szerez az utóbb előkerült vagyontárgyról.